Полтава, 26 листопада 2015 р.
26 листопада 2015 р. у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського відбувся другий із серії запланованих тренінгів для громадських активістів, представників батьківських організацій та освітян під назвою «Від діалогу до співпраці: проблеми освіти очима батьків та освітян». Захід, організований Благодійним фондом «Інститут розвитку освіти» спільно з ГО «Батьки SOS» в рамках проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні», що став можливим завдяки фінансовій підтримці Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт). Завдячуючи партнерській співпраці з Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти учасниками тренінгу цього разу освітян та представників батьківської громади з Полтави, Карлівки, Кременчука, Шишак, Новосанжарського, Решетилівського, Хорольського районів Полтавщини.
Захід пройшов у вже апробованому форматі: після вступної частини громадські активісти з Київської міської організації «Батьки SOS» Альона Парфьонова та Олена Бондаренко познайомили слухачів із досвідом участі батьків київських школярів у вирішенні шкільних проблем та запропонували для обговорення перелік актуальних для шкільної освіти столиці проблем. Обговорення засвідчило, що попри дещо різні масштаби проблем, їх суть та першопричини мають чимало спільного. Найбільше занепокоєння освітян та батьків школярів Полтавщини, зокрема, викликають проблеми недофінансування державою освітніх потреб громадян та неврегульованість питання використання батьківських коштів, пасивність та досить слабка правова обізнаність батьківської громади, недостатній рівень комунікації та взаємної довіри в трикутнику «адміністрація школи – учитель – батьки».
За підсумками «мозкового штурму» та колективної роботи в групах було презентовано для загального обговорення варіанти вирішення озвучених учасниками проблем шкільної освіти.
Друга частина тренінгу була присвячена ознайомленню слухачів із вже напрацьованим досвідом конструктивної співпраці між освітянами та батьками. Тренери проекту Олена Бордаренко та Альона Парфьонова презентували кейси з досвіду навчальних закладів Києва та інших регіонів. Йшлося, зокрема, про різні форми батьківської допомоги навчальним закладам (фінансова, матеріальна, організаційна), досвід столичних шкіл щодо діяльності благодійних фондів та громадських організацій, заснованих для недержавної фінансової підтримки навчальних закладів, особливості правового врегулювання таких громадських ініціатив. Детально розглянуто проблеми та можливі ризики, пов’язані із залученням батьків до організації ремонту шкільних приміщень чи закупівлі меблів чи шкільного начиння.