13 листопада 2017 р Тренінг у Кропівницькому
У конференц-залі готелю «Reikartz» у Кропивницькому відбувся одноденний тренінгів для батьків школярів та освітян міста «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства». Під час заходу учасники обговорили нагальні проблеми взаємодії між батьками, педагогами та шкільною адміністрацією та спробували спільно напрацювати рекомендації для їх вирішення.
Тренери з Громадське об’єднання «БАТЬКИ SOS» Олени Бондаренко та Альони Парфьонової надали корисні практичні рекомендації щодо налагодження ефективної комунікації та взаємодії між усіма зацікавленими сторонами, способів моніторингу фінансового та матеріального забезпечення шкільної освіти із використанням Інтернет-ресурсів (електронної системи публічних закупівель ProZorro, моніторингового порталу DoZorro,
платформи для надсилання електронних запитів «Доступ до правди»), а також проаналізували ключові положення щодо шкільної освіти нещодавно ухваленого рамкового закону «Про освіту». Детальніше про захід можна дізнатись із інформації на офіційному сайті Благодійного фонду «Інститут розвитку освіти»: http://iro.org.ua/ua/main/event/86
Захід було організовано БФ «Інститут розвитку освіти» за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні Friedrich Naumann Foundation Ukraine and Belarus та Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт). Організатори вдячні за сприяння в підготовці тренінгу Управлінню освіти міста Кропивницький.
Під час тренінгу було застосовано традиційний порядок роботи: на початку — інформація тренерів щодо типових для міських шкіл проблем у трикутнику взаємодії: батьки – учителі – адміністрація школи; далі – колективна робота в групах за типами проблем; презентації напрацьованих пропозицій. Останні стали доказом конструктивної та ефективної роботи учасників заходу. На думку яких, велику вагу для ефективного використання бюджетних коштів, виділених на освіту, має вміння керівників навчальних закладів та батьківського активу визначити пріоритетність проблем, що потребують вирішення. Підкреслено важливість інформування батьків про проблеми школи, прозорість фінансової звітності використання батьківських коштів, активнішу участь шкіл у міжнародних та державних грантових проектах. У сфері правового регулювання шкільного життя, на думку учасників, доречним було б впровадження посади юриста, який би обслуговував потреби школи, залучення компетентних фахівців із батьківської спільноти тощо. Презентуючи напрацювання у групі, які розглядала проблеми недостатньої комунікації в трикутнику «директор – учителі – батьки», учасники відзначили необхідність постійного інформування батьків про життя школи, її здобутки та проблеми, створення механізму ефективного зворотного зв’язку (через функціонування форумів на шкільних сайтах та соціальних мережах, створення «книги скарг та пропозицій», в яких батьки могли б залишити свої зауваження та побажання), проведення позакласних заходів із залученням до їх організації та участі в них батьків школярів.
Від тренерів проекту Олени Бондаренко та Альони Парфьонової присутні на заході отримали практичні поради щодо дотримання правових норм при наданні батьківська фінансова допомога школі, проведенні ремонтів у навчальних закладах коштом батьків тощо. Численні запитання, коментарі та доброзичлива атмосфера спілкування під час тренінгу засвідчили, що такі зустрічі дають реальну надію та створюють можливості для налагодження діалогу та співпраці між тим, кому небайдужі проблеми школи, дитини, а отже й проблеми майбутнього цієї країни.