27 жовтня 2017 р у Сумах
Пройшов тренінг для батьків та освітян «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства».
У конференц-залі готелю «Reikartz Суми» в Сумах третій за останні кілька місяців тренінгів для представників батьківської спільноти та освітян «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства». Формат заходу вже традиційно поєднав презентації тренерів (співголови Громадське об’єднання «БАТЬКИ SOS»Олени Бондаренко та Альони Парфьонової), інтерактивне оьбговрення та групову роботу всіх учасників.
Слухачі тренінгу обговорили нагальні проблеми взаємодії між батьками, педагогами та шкільною адміністрацією та можливі способи їх вирішення. Було наголошено на необхідності постійної комунікації між усіма зацікавленими сторонами з дотриманням правових та етичних норм.
30 представників батьківської громади та адміністрації навчальних закладів міста Суми, що стали учасниками тренінгу, отримали корисні рекомендації. Тренер Альона Парфьонова наголосила на необхідності постійного інформування громади про стан фінансування шкільних потреб та моніторингу надходження та використання усіх коштів. Для цього тренер радила батькам вивчити систему роботи та активно використовувати для моніторингу видатків на освіту існуючі інформаційні ресурси: електронну систему публічних закупівель ProZorro, моніторинговий портал DoZorro, уніфіковану платформу для надсилання електронних запитів «Доступ до правди» тощо. Одним із механізмів забезпечення прозорості та відкритості може стати створення Освітньої карти міста, як це вже зроблено в Києві та Кропивницькому. Тренер Олена Бондаренко проаналізувала ключові положень, які стосуються шкільної освіти у новому рамковому законі «Про освіту».
Загальна атмосфера та гострі дискусії під час заходу засвідчили, що попри помітні зрушення у налагодженні діалогу між батьківською спільнотою, учителями та шкільною адміністрацією, залишається і чимало проблем: відсутність постійної і відкритої комунікації, нерозуміння сторонами співвідношення власних прав та обов’язків. Ці чинники, зрештою, й провокують непорозуміння та конфлікти, які шкодять іміджу школи, заважають отриманню якісної освіти та комфортному перебування дитини в навчальному закладі.
Захід було організовано БФ «Інститут розвитку освіти» завдяки фінансовій підтримці Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні Friedrich Naumann Foundation Ukraine and Belarus та Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт). Організатори також щиро вдячні за сприяння в підготовці та проведенні тренінгу Сумському обласному інституту післядипломної педагогічних освіти, й, зокрема, проректору з наукової роботи Сергію Грицаю.